Unutrašnja guma vs. Tubeless: Trebam li nadograditi gume?

Gume za bicikle i tubeless bez zračnica.

Gume bez zračnica danas stiču popularnost kod sve više i više vozača.Kod automobilskih guma  primjena tubelessa je donijela značajna poboljšanja, pa nije iznenađujuće kada se ista promjena događa u svijetu bicikala.

Ako ste razmišljali da je možda vrijeme da poboljšate preformanse svog bicikla I pređete na tubeless gume, ovaj vam članak može pomoći.

Ako imate cestovni bicikl, možete pronaći i opcije bez zračnica, iako tamošnji trend zaostaje za onim što se događa u brdskom biciklizmu.


Prednosti i nedostaci za prelazak na tubeless

Prednosti:

Guma se nece tako lako bušiti: guma se deformiše kad udarite u tvrdi predmet poput kamena. Uz velik udarac i gumiranu cijev, taj kamen i vaš rub mogu se stisnuti dovoljno snažno da pokidaju gumu. Bez obzira nazivate li to “uštipkom” ili “ugrizom zmije” (načini presijecanja gume ), gumu morate zamijeniti. Prebacite se na gume bez zračnica i nikada više nećete imati ovih problema.

Takođe, zahvaljujući mlijeku koje se stavlja tokom montiranja,kod guma bez zračnica se mnogo manje dešavaju probijanja. Vozači bez zračnice koji nakon vožnje otkriju gumu prošaranu sjajnim mrljama mogu se nasmiješiti znajući da je njihovo sredstvo za krpanje (sealent) u vožnji zakrpilo sve rupe.

Dobit ćete bolju vožnju: Mnogi vozači izvještavaju da im uklanjanje zračnice daje bolji osjećaj za stazu. Pored toga, gume bez zračnica mogu se voziti pod znatno nižim pritiskom od guma s zračnicama (bez stiskanja), što dovodi do kontakta više gaznoga sloja s tlom. Rezultat je bolja vuča, posebno u zavojima.

Vožnja na niskom PSI pomaže u održavanju momentuma vašeg bicikla, jer se gume mogu prilagoditi  preprekama, umjesto da se od njih odbiju. To takođe omogućava gumi da apsorbira male neravnine i tragove na stazi, pružajući vam uglađeniju vožnju.

Uštedjet ćete malo na težini: težinu koju uštedite prebacivanjem teško je kvantificirati zbog različitih načina da se ostane bez zrake. Za početak, uklanjanjem standardne zračnice možete uštedjeti do 200 grama. Svi točkovi i gume bez zračnica imaju ventil za napuhavanje i silikonsko mlijeko iznutra, što nadoknađuje tu uštedu na težini, ali neto rezultat je gotovo uvijek manje grama.

Naprotiv čak i minimalnoj uštedi kilograma je to što je u rotacijskoj komponenti. To znači manje potrošnje energije dok vozite, tako da će se vaše noge osjećati svježije.

 

 

Protiv:

Potrošit ćete više novca: Gume i felne spremne za tubeless zaista koštaju više. Ali također uglavnom dobivate veću vrijednost za svoj novac. Najnaprednija ponuda većine robnih marki spremna je za zračnice, pa ćete prilikom kupovine komponenti za zračnice vjerojatno vidjeti gume s naprednim gumenim smjesama i točkove koji su jaki i lagani.

I dalje ćete morati nositi zračnicu na vožnje.

Takođe morate periodično dodavati silikonsko mlijeko za gume nakon što se rasipa ili osuši. To može biti svakih nekoliko mjeseci u toploj klimi ili jednom godišnje ako živite u hladnom i mokrom dijelu zemlje.

Načini da pređete na tubeless

Opcija 1: Nabavite točkove i gume spremne za tubeless

Potražite oznaku bez tube kao što je „UST“ (univerzalni sistem ), originalni standard. Vidjet ćete i sličnu, mada različitu terminologiju poput “spremni za tubeless” ili “kompatibilan s tubelessom” kod nekih marki.

Smatra se da su felge i gume koje su označene UST-om nešto lakše montiraju. Obično im je potrebno i manje silikonskog  mlijeka.

Vaši trenutni točkovi ili gume možda već nisu spremni za gume, pa provjerite. Neki vrhunski bicikli dolaze sa gumama i felgama spremnim za tubeless, mada su možda isporučeni s zračnicama u gumama kako bi se pojednostavilo postavljanje.

Opcija 2: Konvertujte svoje trenutne gume i točkove u tubeless

Gotovo svaka kombinacija točkova i guma može se transformirati pomoću kompleta za preradu bez zračnica. Postavljanje se kreće od jednostavnog do zahtjevnog, jer zrak može pronaći više mjesta za curenje u komponentama koje nisu spremne za tubule.

 

Kompleti za pretvaranje koštaju oko 70 USD, iako ih možete smanjiti kupnjom komponenata pojedinačno. Potrebni su vam najmanje silikonsko mlijeko, traka za feluge i ventil.

 

Ukoliko niste do sada radili ovu konverziju savjetujemo vam da se obratite nekom od ovlaštenih servisa kako bi ovaj posao uradili profesionalno I bez propusta.

Ukoliko imate više pitanja vezanih za ovu temu slobodno nas kontaktirajte

e-mail: info@sokovicsport.ba

tel.:051/312-999

adresa: Gundulićeva 80, Banja Luka 78000

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *